Gimnazijos mokiniai – Erasmus+ mobilumo dalyviai

2025 m. balandžio 6–12 dienomis devyni Babtų gimnazijos mokiniai ir dvi juos lydinčios mokytojos dalyvavo programos Erasmus+ veiklose Italijoje, Aostos slėnyje. Čia tęsėme dar rudenį pradėtą bendradarbiavimą su Italijos mokykla Liceo Linguistico di Courmayeur. Šios kelionės tikslas – įgyti tarptautinių profesinių žinių, kurios padėtų plėsti karjeros galimybes.

Savaitė, praleista Italijoje, buvo kupina įgyvendinamo Erasmus+ plano veiklų, įspūdžių, naujų patirčių. Jau pirmąjį susitikimo vakarą mokiniai buvo jaukiai, šiltai priimti mokyklos bendruomenės narių. Mus pasitiko Courmayeur lingvistinės vidurinės mokyklos mokytojai, administracijos nariai, mokiniai ir jų šeimos. Jau kitą dieną mokiniai dalyvavo anglų kalbos pamokose, pristatė Babtų gimnaziją mokyklos bendruomenei.

Kelionės metu moksleiviai turėjo galimybę susipažinti su Aostos regiono istorija ir įdomybėmis. Trečiadienį aplankėme vieną garsiausių pilių Aostos slėnyje – Fenis pilį, kuri žavi savo architektūra, bokštais ir išskirtinėmis freskomis. Vėliau dalyvavome įdomioje edukacijoje, kuri vyko Tradicinių amatų muziejuje. Edukacijos metu apžiūrėjome įspūdingus eksponatus, susipažinome su jų atsiradimo istorija. Vakare mokiniai dalyvavo orientacinėse varžybose. Varžybų tikslas - ieškoti išskirtinių objektų, skulptūrų, tyrinėti Aostoje esantį romėnų laikų archeologinį palikimą bei taip susipažinti su miesto istorija. Na, o kitą dieną mokiniai aplankė seniausią vynuogyną Morgex miestelyje bei klausėsi Courmayeur lingvistinės vidurinės mokyklos geografijos mokytojo pasakojimo apie vynuogyno atsiradimo istoriją, veikimo procesus.

Daugiausiai ištvermės pareikalavusi diena – ketvirtadienis. Ši diena buvo skirta išskirtinei pažinčiai su aukščiausiu Vakarų Europoje ir Europos Sąjungoje kalnu – Monblanu. Ryte lyniniu keltuvu pakilome į 3,462 km aukštį. Tokiu būdu atsiradome Punta Helbronner kalno viršūnėje. Čia vaizdai ir įspūdinga gamta gniaužė kvapą, o alpinistų pasakojimai apie sudėtingas ekspedicijas privertė suprasti, kokioje įspūdingoje vietoje esame. Iš tiesų, turėjome puikią galimybę išbandyti savo jėgas ir vaikščiodami ledynais Monblano viršūnės papėdėje. Ši patirtis atmintyje išliks ilgam.

Į kelionę mokiniai vyko su labai svarbia užduotimi – gilintis į įvairių profesijų savitumą. Visą savaitę mokiniai atlikinėjo interviu su skirtingų profesijų atstovais. Tam jie ruošėsi iš anksto – kūrė atrinktai tikslinei grupei klausimyną. Mokiniai turėjo galimybę įgyti naujų žinių ir apklausti Courmayeur lingvistinės vidurinės mokyklos geografijos mokytoją, anglų kalbos mokytoją, karjeros specialistę, alpinistą, muziejaus ir pilies gidus. Taip pat mūsų gimnazistai nuolat vykdė ir mokinių apklausas bei lygino jų supratimą apie profesijos pasirinkimą. Dalinamės moksleivių mintimis apie dalyvavimą projekto veiklose:

„Erasmus+ leido ne tik pažinti skirtingą kultūrą, aplinką bei tradicijas, bet tai buvo ir nuostabus būdas pažinti kitus žmones, išbandyti savo gebėjimus įvairiose srityse. Kiekviena diena buvo išskirtinė, kupina kūrybinių darbų ir užsiėmimų, kurie padėjo suvokti šalies tradicijas, istoriją. Bendradarbiaudami su kitais dalyviais išmokome geriau ir efektyviau dirbti komandoje.“ (Karina Yliūtė);

„Pamačiau pasaulį su geriausiais savo draugais – lietuviais ir italais, o Italijos kraštovaizdis paliko daug gražių prisiminimų. „Erasmus+“ programa – viena geriausių patirčių mano gyvenime.“ (Ignė Pielikytė);

„Grožėjausi ne tik įspūdinga Italijos architektūra ir nepakartojamais vaizdais, bet ir susipažinau su Italijos kultūra. Svarbiausia – sutikau nuostabių žmonių, kurie, jaučiu, kad lydės mane visą gyvenimą. Išdrįsau išlipti iš savo komforto zonos, tapau savarankiškesnė, drąsesnė, labiau pasitikinti savimi. Ši patirtis ne tik išmokė naujų dalykų, bet ir atvėrė kelią asmeniniam augimui. Italija liko ne tik kaip gražus prisiminimas – ji tapo dalimi manęs“ (Vakarė Ciplijauskaitė);

„Tai ne tik programa, bet ir gyvenimą keičianti patirtis. Nors susidūriau su daugybe išbandymų, nieko nesigailiu, nes jie leido man geriau pažinti save ir draugus, taip pat išmokau daug naujų pamokų bei radau naujų pažinčių, kurios lydės mane dar ilgai. Drąsiai galiu teigti, kad ši programa suteikia unikalią galimybę pažvelgti į pasaulį kitomis akimis, patirti daug nuotykių ir išbandyti save. Rekomenduočiau visiems nepabijoti ir tai išbandyti!“ (Augustė Stočkutė).

Galima tik pasidžiaugti, kad dalyvavimas „Erasmus+“ programos veiklose mokiniams buvo itin reikšmingas. Kaip ir mokiniai teigia, programa suteikia išskirtinę galimybę tobulinti įgūdžius, pažinti kultūras, plėsti akiratį.

Lietuvių  k. mokytoja Evelina Baciuškaitė

Projekto koordinatorė Ramona Švelginaitė

Autorius:
Evelina Baciuškaitė, Ramona Švelginaitė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Priėmimas į gimnaziją
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
Naujienų archyvas