Bendroji informacija, principai, tikslai ir uždaviniai

Bendroji informacija:

Skyriuje veikia dvi grupės: jaunesnio amžiaus vaikų grupė (1,5–3 metų vaikai) ir vyresnio amžiaus vaikų grupė kartu su priešmokyklinio ugdymo programa (4–6 metų vaikai). Į grupes integruojami specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai. Babtų gimnazijos Panevėžiuko skyriaus ikimokyklinio ugdymo programa skirta vaikams nuo 1,5 iki 6 metų.

Ugdomojo proceso organizavimo struktūra: grupinė ir individuali. Vaikų ugdomoji veikla vyksta ryte ir po pietų. Ryte – protinio pobūdžio veikla, lavinanti intelektualines galias, skatinanti vaikų mąstymą, pastabumą, dėmesį. Po pietų – meninio / kūrybinio pobūdžio veikla, sudaranti įvairios meninės raiškos galimybes bei lavinanti kūrybinius įgūdžius. Muzikos valandėles organizuoja specialistas – meninio ugdymo pedagogas. Sudaromos sąlygos ugdytis fiziškai saugioje aplinkoje, ugdoma nuostata laikytis asmens higienos ir aktyviai dalyvauti veiklose.

Ikimokyklinio ugdymo principai:

Prieinamumo, diferencijavimo, suasmeninimo – ugdomasis procesas plėtojamas kryptingai, atsižvelgiant į besiplečiančias vaiko pažintines erdves: savęs pažinimo, tarpusavio santykių, gamtos ir etnokultūros pažinimo. Ugdymo turinys pritaikomas kiekvienam vaikui pagal jo socialinę ir kultūrinę patirtį, lytį, mokymosi stilių, kitus individualius poreikius, užtikrinant kiekvieno individualių galių plėtotę, sudaroma galimybė rinkti veiklas pagal poreikius. Ugdymo turinys sudaromas taip, kad vaikas nuosekliai ugdytųsi visus gebėjimus. Pripažįstama, kad kiekvienas vaikas auga ir tobulėja savo tempu ir ritmu. Remiamasi gerai susiformavusiais vaiko gebėjimais ir skatinamas naujų gebėjimų ugdymasis, pritaikant ugdymo procesą vaiko individualumui.

Visuminio ugdymo - sudaromos sąlygos skleistis visoms vaiko prigimtinėms galioms: fizinėms, psichinėms ir dvasinėms, neteikiant pirmenybės kuriai nors vienai iš jų. Ugdymo turinys yra vientisas ir neskaidomas, vienodai integruojamos visos ugdymo sritys. Užsiėmimų pobūdį (žaidimus, veiklą grupėse, išvykas ir kt.) bei trukmę lemia individualūs ugdymo(si) tikslai, grupių vaikų poreikiai.

Ugdymosi per žaidimą. Žaidimas –pagrindinė, kasdienė vaiko veikla, kurios metu jis pažįsta save ir jį supantį pasaulį, mokosi bendrauti. Spontaniško žaidimo metu vaikas tyrinėja, manipuliuoja, eksperimentuoja, sprendžia problemas ir tai sudaro esminį pagrindą asmeninės patirties kaupimui.

Pilietiškumo ir tautiškumo – ugdomas pilietiškumas ir meilė savo kraštui, tėvynei, gamtai. Ugdoma atsakingo vartojimo kultūra. Auginamas geras, doras, kūrybingas, mylintis Lietuvą žmogus.

Ikimokyklinio ugdymo tikslai ir uždaviniai:

Tikslas – atsižvelgiant į pažangiausias mokslo ir visuomenės raidos tendencijas, kurti sąlygas, padedančias vaikui tenkinti prigimtinius, tinkamo bendravimo su kitais, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis, pilietiškumo ir sveiko gyvenimo pradmenis.

Uždaviniai:

  1. Ugdyti vaiko fizines, intelektines ir kūrybines galias pojūčių pagalba.
  2. Sudaryti galimybes pažinti tautinės, etninės kultūros pagrindus, tradicijas ir vertybes.
  3. Skatinti, kad ugdytiniai aktyviai judėtų, lavintų smulkiuosius ir stambiuosius kūno raumenis; mokytųsi saugaus elgesio įvairioje aplinkoje.
  4. Skatinti gamtoje patirtus įspūdžius išreikšti meninėmis priemonėmis ir būdais, žadinant vaiko jautrumą aplinkos estetikai ir menui.
  5. Bendradarbiauti su tėvais sprendžiant ugdymo problemas bei įgyvendinant įvairias veiklas.
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 10.50 – 11.35
  • 5. 12.05 – 12.50
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 13.55 – 14.40
  • 8. 14.45 – 15.30